søndag 10. januar 2010

EN GOD TRENINGSUKE...

Da er treningsuka over. pleier alltid å ha hviledag på søndager. man trenger jo et par hviledager i uka når man trener såpass som det jeg gjør.. og for meg passer det egentlig glimrende med søndager. da er det stengt på barnepassen på treningsentret og derfor er det straks vanskeligere å få trent. kan jo trene,men løping går ikke på grunn av helene.

men som sagt,jeg har fått trent bra denne uka..startet uka med en hurtig langkjøring på mandagen. hadde da hatt treningsfri en uke på grunn av luftveisproblemer,så var rimelig spent på hvordan det skulle gå,det gikk fint. det ble 7,6km hvorav 22min hurtig resten rolig..skulle etter planen løpe 25min hurtig,men er fornøyd med 22min. følte for litt roligere da,og dessuten hadde jeg da startet på stigningen opp til moksheimstien og følte at jeg ikke trengte å presse meg såå hardt første dagen etter pause.
tirsdagen ble det 45min spinning+45min corebar sixpack. klarte å kjøre helt rolig på spinninga og hadde en snitt puls på 70%,og corebar-timen var kjempeherlig. det er trening av coremuskulaturen,noe som er kjempeviktig også i forhold til løping..og det å bli strammere rundt mage,midje+++ er heller ikke å forakte. hadde egentlig satt meg mål om 2 corebar-timer denne uka men det ble med en..har det med å ta meg vann over hodet innimellom...
onsdagen trente jeg hard styrketrening hjemme,og det resulterte i at jeg ble så støl som jeg ikke har vært på det jeg kan huske...
torsdagen løp jeg intervaller. 6-5-4-3-2-1min drag. løp i 10,7-11km/t og er rimelig fornøyd med økta. har vel aldri følt meg så åpen i luftveiene noen gang...
fredagen hadde jeg hviledag,men gikk meg en tur.svingte innom marka,og der var det mye snø,gitt..hihi
lørdagen løp jeg 8km på mølla i sone 1 og2..og hadde en snittpuls på 76%.kjørte også 4 stigningsløp..
og i dag er det søndag og jeg har fri....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar