lørdag 2. januar 2010

2.januar

det har blitt dårlig med trening denne uken. men jeg har blitt forkjøla og er rimelig tett i luftveiene..men tror det begynner å gå seg til nå... så jeg satser på full trening neste uke..så får jeg heller ta det litt rolig,hvis jeg fortsatt er tett...
ellers har jeg bare vært inne i dag men jeg har fått komponert en pizzapai.
jeg er veldig glad i pizza når jeg skal kose meg litt ekstra,som f.eks på lørdagskvelden.. men så blir det jo så mange kalorier når man lager vanlig hjemmelaget pizza..så jeg har lenge tenkt at det må da gå an å få mixa sammen en lettere variant på et sett.. og i dag klarte jeg det.
jeg gjorde som følger:
125g cottage cheese
115g fibra fullkorns-hvetemel
+ca 0,7dl vann(litt mer enn 1/2dl)
dette blandet jeg godt sammen til en deig. som jeg så trykket godt ut i en paiform. formen smurte jeg,dvs spraya med 1kcal-spray
forstekte denne ved 170grader i ca 30min.
fylte den deretter med:
0,5dl spaghettisaus,toro(som jeg kokte som vanlig,bare tilsatte litt mindre vann enn normalt)
30g mais,hermetisk
50g champignon,hermetisk
60g løk
116g revet hvitost,firstprice
stekte den så videre ved 200 grader i ca 15min..
paien delte jeg opp i 4 porsjoner og hver porsjon inneholdt 228kalorier..og det er jo jammen ikke mye i sammenligning med hjemmelaget pizza...og den smakte kjempegodt,spesielt med litt gruillkrydder på toppen..mmmmm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar