mandag 4. januar 2010

ÅRETS FØRSTE LØPETUR

Ja,da er årets første løpetur unnagjort.. jeg var spent på hvordan luftveiene ville reagere på dagens løpeøkt,men det gikk overaskende bra,enda det hadde snødd og ikke var helt optimale forhold.stedvis var det elendig måkt på fortauene,det helte sånn nedover at jeg så vidt klarte å løpe der uten å rase ned i kjørebanen. men heldigvis så var ikke det hele veien.
nå har jeg kommet så langt i løpeprogrammet at jeg har begynt på hurtig langturer. som er egentlig ikke langtur da..i dag var den første hurtig-økta. og da skulle jeg etter planen løpe 25-30min hurtig resten opp og nedjogging. jeg løp bare 22min hurtig..for ble så stiv i leggene. lurer rett og slett på om det kan være ispiggene som gjør det.. det er jo nytt for meg å løpe med ispigger..og etter ca 15min med hurtig løping,så begynte bakkene opp til moksheimstien også så begynte å bli sliten.
men slik ble nå økta hvertfall
5min rolig jogg i 7,42-fart
22min i 6,31-6,37-fart
resten rolig jogg+litt gange i de verste bakkene.for her skulle jo pulsen ligge i sone 1..og da måtte det litt gange til....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar