mandag 19. oktober 2009

DJUPADALTEN 17.OKTOBER 2009

 %3Cb%3EStort+startfelt%3A%3C%2Fb%3E+635+er+det+st%F8rste+deltakerantallet+p%E5+noen+%E5r%2C+men+det+er+likevel+langt+igjen+til+deltakerrekorden+satt+p%E5+80-tallet.+10+har+v%E6rt+med+hvert+eneste+%E5r+siden+den+f%F8rste+Djupadalten+i+1979.
JA,SÅ VAR DJUPADALTEN LØPT FOR I ÅR. HØRES UT SOM JEG HAR LØPT DEN HVERT ÅR I LANGE TIDER,NOPE JEG IKKE HAR. MEN DET VAR 2.ÅRET JEG VAR MED.
DET VAR EN NYDELIG HØSTDAG MED SOL FRA SKYFRI HIMMEL OG CA.10+..OG NESTEN IKKE VIND. MED ANDRE ORD EN OPTIMAL DAG FOR Å LØPE DJUPADALTEN

jeg bestemte meg for å varme godt opp,siden jeg hadde hatt 3 løpefrie dager før løpet. varma opp med 4,1km rolig jogg. og alt kjentes egentlig greit ut...hadde store ambisjoner om å slå min egen rekord for i fjor ganske markant..
så la ut i godt tempo. 5,33-fart 1.km etter 1,6km trodde jeg faktisk at det var slutten. følte meg helt sluttkjørt. hadde jeg åpnet alt for hardt??? planen mion var å åpne litt raskere enn jeg gjorde i oslo. der åpnet jeg i 5.50-fart.. passerte 2.km i 5.57-fart og pulsen begynte å bli høy. det hjalp jo heller ikke at jeg visste at nå begynner det 2km med oppover...jeg tenkte som så at "ja,ja da er jeg en erfaring rikere,dette var for høy fart for meg" drikkestasjonen var i begynnelsen på bakken(den første bakken) sleit med å drikke samtidig som jeg skulle komme meg oppover. var så sliten og visste at disse bakkene ville jeg ikke klare å løpe opp. og det stemte klarte heller ikke det. løp der jeg klarte det og gikk resten. snitt-tiden på 3.km ble 6,59 og 4.km etter 6,46. og så var det verste av stigningen over. nå var det bare normale bakker igjen. men de kjemtes ille ut.. men noe skjedde med meg. og jeg aner ikke hva det var. men fartyen økte,jeg jobbet knallhardt med meg selv.."dette klarer du" og "hva gjør v el litt astmapust mot følelsen man har etter løpet er gjenomført"... 5.km gikk etter 5,27--wow,hva skjedde?? så litt bakker,men ingen enorme...6.km gikk i 5,39-fart. de siste 900m gikk etter utrolige 5,05. og det er utrolig til å være meg.. passerte mål i 4,34-fart... og 96% av maxpuls...jeg var segneferdig da jeg kom i mål. det ble et langt oppløp,og det gjør det jo når man begynner oppløpet omtrent 1km før mål...men jeg kom meg fort etter løpet. et par minutter og jeg følte meg helt fin igjen... jeg fullførte løpet på 6,8km på tiden 41,05,og knuste min egen rekord med 8min!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
for et slit,men sååå gøy alikevel. første tanken min var at dette skal gjentas til neste år...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar