torsdag 14. mai 2009

YES,WE HAVE NO BANANAS.....

bananer ja...gjett om det var bananer under hydro-rundt løpet. det var 2113 påmeldte,og 1864 deltagere stilte til start. det var oppvarming med aerobic-senteret. tenk dere ca 1000 personer som trener aerobic sammen da...hihi
jeg for min del varma opp med å løpe litt. hadde hatt 3 hviledager på rappen så jeg var rimelig spent på hvordan beina skulle kjennes ut...kan jo bli rimelig stiv av for mye fri også...
men de kjentes greie ut.
jeg ble også litt overaska at do-køen ikke var lenger enn det den var....og det gjorde ingenting.
jeg la igjen drikkebeltet mitt i bilen for jeg mente at jeg ikke violle få bruk for det siden løpet "bare" var 5km. men gjett om jeg angra. var knusk-tørr i halsen.
uansett...jeg var rimelig spent da vi gikk til start. og like skuffa da start-signalet gikk,og det bare sto stille. de jeg sto bak,hadde tydeligvis ikke tenkt til å gå særlig fort,og langt mindre løpe. jeg ble rimelig stressa. nummeret før jeg bana meg vei. begynte etterhvert å løpe slalåm mellom folka...
kom jo i gang etter hvert. og jeg kjente ikke noe til noe stivhet i beina eller andre ting...pulsen kom fort opp og etter en kort stund var pulsen allerede oppe i 88%. begynte å hive godt etter pusten pga mye slim i halsen...klarte å komme meg litt ned i puls. så gikk det litt bedre.
men egentlig gikk løpet bedre enn forventa i og med at jeg sleit med luftveiene. løp på 32,23min og er veldig fornøyd med det...
den siste kilometern gikk raskest. og da jeg kom opp til toppen av den siste bakken. var det bare å klemme til,alt jeg var god for. da var det ca 700m igjen til mål. og løp forbi den ene etter den andre. og bare økte farten. det holdt inn til mål. men det hadde nok ikke holdt så mye lengre.
alle deltakerne fikk hvert sitt hadelands-glass. gøy med premie da....
lå på 84% av maxpuls i snitt og hadde en maxpuls på 91%. maxfarte var 4,53min.pr km og den hadde jeg rett før målpassering

2 kommentarer:

  1. Heia heia,Betty!
    Så flink du var.
    Du skulle ha stellt deg litt lenger fram.:)
    Nå er det bare og vente på neste løp og ha vannflaska med.
    Marjaana

    SvarSlett
  2. tusen takk. ja,jeg skulle nok gjort det...

    SvarSlett