mandag 18. mai 2009

MIN FØRSTE TERSKEL-ØKT

I dag var jeg ute på løpetur igjen. forrige uke ble en uke med lite løping. pga hydro rundt-løpet,så ble det en del fridager..
hadde sikkert bare godt av litt ekstra hviledager.
men iallefall,i dag var jeg ute på løpetur igjen. løp en runde på 9,5km. den løypa er skikkelig bratt de første 2 km. faktisk så bratt at jeg måtte jogge en liten omvei som oppvarming slik at jeg ikke måtte begynne rett på det bratte partiet.
jeg løp 3x1,6km i terskel-fart. med 5min jogg i mellom.
farta på dragene var som følger:
1.drag:7,24min.pr.km(i det bratte partiet)
2.drag:6,08min.pr.km
3.drag:6,36min.pr.km(var litt sliten på det siste draget)
dette tror jeg skal gjøre susen på treninga mi. tenkte jeg skulle ha en terskel-økt i uka. det er jo flere måter å trene terskeløkt på da,men tror jeg foreløpig holder meg til denne måten.
jeg er hvertfall fornøyd med dagens økt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar