lørdag 28. januar 2012

MÅ SLÅ ET SLAG FOR ....

BYGG-RIS. ET HELT FANTASTISK PRODUKT. looove iiit
Jeg har byttet ut ris og pasta med byggris..og er bare sååå fornøyd med dette produktet,sånn at jeg må dele det med dere.
Bygg-ris fåes i flere varianter med tilsatt smak,og så får man den naturelle. Jeg bruker den naturelle,for da passer den uansett hvilken rett jeg skal ha.

Jeg vet at ikke alle vet hva bygg-ris er,og det er noe så enkelt som forkokte bygg-gryn. de fåes som boil-in-bag og det er 6 porsjonsposer(som er mer enn nok for en person) i pakken. på REMA koster en pakke kun 24,. og det vil jo si 4,-pr,porsjon,noe som slett ikke er en avskrekkende pris,selv for meg med dårlig økonomi.
Ofte er det jo slik at sunn mat er dyrere enn ikke sunn mat,men det stemmer ikke alltid,og takk og lov for det.

Det er mye kostfiber i byggrisen,noe som vi absolutt trenger,og til sammenligning så ser vi dette:


pr.100g
byggris 12,0g kostfiber
fullkornris 3,2g kostfiber
fullkornpasta 6,0g kostfiber
poteter 1,6g kostfiber
pasta 4,2g kostfiber
langkornet ris 1,0g kostfiber

når vi ser denne sammenligningen og at byggrisen er særdeles god på smak,er jo valget enkelt,eller hva?

hva KAN VI BRUKE BYGGRISEN TIL?
den kan brukes til det meste. jeg bruker den i salater,i wok,gryteretter og til stort sett det meste. hadde det til og med til kalkun(rester fra nyttårsaften som jeg hadde i fryseren) med fløtesaus og gode grønnsaker til..

SÅ FOLKENS,LØP OG KJØP!!!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar