tirsdag 8. mars 2011

8.mars-2011

i dag sier kalenderen at det er 8.mars,som er kvinnedagen.
jeg har ikke noe spesielt forhold til denne dagen så for meg er 8.mars det samme som 9.mars.
Nå er jeg endelig frisk nok til å trene igjen,så i går tok jeg på meg løpeskoene og fikk til en tur på 9km...det går jo ikke fort da,holdt en fart på 7km/t,men må legge til at den turen jeg tok i går er en løype med masse bakker. jeg overasket meg selv med å klare å løpe i mer bakker enn jeg hadde trodd på forhånd. Dette ble jo en bakketrenings-økt og jeg hadde oppi 90% av makspuls i flere av bakkene. allerede etter 500m begynner det en laaaaang bakke. tidligere har jeg jogga rundt 50m av denne og gått resten. Men i går hadde jeg petter northug's utrykk(rett før han passerte mål på 5-mila) på netthinnen. Jeg brukte han til å motivere meg til å fortsette oppover,og i stedet for mine usle 50m bakkeløping slo jeg til med 350m før jeg ga meg..så det er jeg kjempefornøyd med. jeg har jo ikke trent på ca en måned så derfor var jeg ekstra fornøyd...
skal jeg bli i god form er jeg nødt til å presse meg litt.
Nå har jeg vinterferie,og denne uka skal fylles med trening.
i kveld skal jeg trene zumba på treningsenteret og jeg gleder meg. har bestemt at denne uken skal jeg prøve å få trent litt variert og ikke bare løping. må jo også tenke litt på beina mine,spesielt nå etter lang pause. For en ting jeg ikke ønsker er jo å få tilbake beinhinnebetennelsen i beina.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar