torsdag 10. mars 2011

UTENDØRS INTERVALLER

Ja, da har jeg kommet i gang med treningen og det er bare så deilig.
løp jo en forholdsvis lang tur på mandag og trente zumba på tirsdag. På onsdag var det tid for å sette i gang med intervall-trening igjen....og det gjorde jeg utendørs. vi har jo bare veier og da er jo ingenting bedre enn å løpe ute... fant ut at jeg skulle løpe kort-intervaller på fotballbanen nede ved ungdomskolen..og det funka som bare det...kondisen er jo et kapittel for seg selv,men etter en periode med mye intervall-trening vil det nok bli andre boller...det får jeg da virkelig håpe....
uansett,økta bøe på 5km totalt og slik så intervallene ut:
hvert drag var på 120m,bortsett fra det første draget som var 150m
1.drag i 11km/t
2.drag i 12km/t
3.drag i 12,5km/t
4.drag i 12,5km/t
5.drag i 11,4km/t
6.drag i 13,3km/t

jeg er kjempefornøyd med denne økta...har jo ikke trent på en måned før jeg satte i gang nå på mandag.
jeg var skikkelig sliten på det 5.draget,men hadde bestemt meg for 6 drag,og da må jeg jo holde det...det som er litt rart er hvordan man klarer å ta seg sammen når man vet man skal løpe det siste draget. for det siste draget var jo det raskeste draget av alle dragene...men må jo også innrømme at jeg sto og holdt meg fast i et gjerde for å få igjen pusten etter det sioste draget da...hehe
men det er så utrolig deilig å være i gang igjen....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar