søndag 27. desember 2009

NÅ ER DET JUL IGJEN OG JULA VARER HELT TIL PÅSKE??

Nei,den gjør jo ikke det da..og heldigvis for det.
jeg har økt nok i vekt i høst. eller egentlig ikke bare i høst. egentlig har vekta økt det siste 1,5 året. noe som selvfølgelig er utrolig deprimerende å tenke på. men jeg veier jo ikke noe mindre av å deppe over det.. men vil liksom gjøre opp litt status. sommeren 2008 veide jeg 69,9kg på det minste. så gikk alt feil vei etter det. regner med at jeg var "for flink" og at det er derfor at ting ble som de ble.. jula-08 var vekta 74kg,og denne jula,altså julen-09 visrte vekta hele 85kg.. kanskje ikke rart at jeg blir litt deprimert av meg selv. men jeg vet så godt at jeg kan klarte dette...
men jeg har hatt utrolig mye motgang det siste året,både når det gjelder jobb,økonomi..ja,det meste...og så har jeg faktisk klart kunststykket å klare å slutte å røyke midt oppi alt dette. og det er faktisk noe jeg er stolt av....
men nå er det slutt på å dvele på den deprimerende tanken på at jeg har gått opp så vanvittig mye i vekt. nå er det handling som skal til....
og det som må gjøres for å klare å denne planen min,er rett og slett å spise sunt og ikke ty til trøstespising på kvelden fordi ting er trist og leit eller evnt andre årsaker. for jeg er egentlig rimelig sikker på AT JEG GÅR JEVVNT OG TRUTT NED I VEKT MED DEN TRENINGEN JEG BEDRIVER SAMMEN MED ET SUNT KOSTHOLD....

og treningen har jeg jo på plass.akkurat denne uka har det vel blitt litt lite trening,men så har det jo vært jul,og jeg har hatt besøk fra 22.-27.desember. men har da fått løpt 24 km denne uka alikevel.
onsdag ble det en løpetur på 7km
fredag løp jeg bakke-intervaller. har faktisk aldri klart mer enn 5 drag i bakken,men nå tok jeg hele 10 drag. det hadde jeg aldri trodd jeg skulle klare. men utrolig hva man klarer på viljen..
i dag,søndag: har kjeg løpt ukas langtur. løp 10,3km,men brukte 81min. på det,men det er fordi det er veldig dårlige løpeforhold nå,både med dårlige måkte fortau og hålke der det har blitt måkt...men slik ser nå hvertfall dagens økt ut,da..
1.km i 8,29-fart snittpuls på 72%
2.km i 7,58-fart snittpuls på 75%
3.km i 8,25-fart ,snittpuls på 76%
4.km i 8,14-fart,snittpuls på 77%
5.km i 9,03-fart,snittpuls på 75%
6.km i 7,44-fart,snittpuls på 77%
7.km i 7,16-fart,snittpuls npå 76%
8.km i 7,28-fart,snittpuls på 72%
9.km i 7,28-fart,snittpuls på 77%
10.km i 7,34-fart,snittpuls på 77%

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar