torsdag 10. desember 2009

HAR TATT MAXPULS-TEST

Jeg har fått tatt maxpuls-test. det gjorde jeg på treningsentret på spinninga for ca 2 uker siden. og etter jeg gjorde det,så har spinning blitt en kjempe-artig treningsform. der ser man hvor viktig det er å vite riktig makspuls. jeg har alltid syntes at spinning har vært forferdelig slitsomt... det er jo ikke det at jeg mener det er en bedagelig treningsform. men tidligere har jeg vært helt gåen etter 10min. som egentlig er den tiden man skal bare varme opp.. men må nok også gi litt av skylden på instruktørene. det var en del av de som var sånn:knall-på-fra første-sekund-typer.... tror nok at instruktørene har fått enten reprimande for det,eller at de hart gått på noe kurs eller lignened for nå er alle instruktørene veldig nøye på at vi ikke trener for hardt under oppvarmingen..osv...
det er hvertfall kjempegøy.

har også fått kommet i gang med core-trening. det er en treningsform som jeg bare har skjøvet foran meg.. har jo hele tiden visst hvor viktig det er å trene core-muskulaturen,men har liksom ikke prioritert det. men begynte for ca 1 uke siden. og har vært på 3 core-timer på 8 dager... først en skanetix-time som bnle noe omgjort som jeg har skrevet om i et annet innlegg her i bloggen,så 1corebar-time,hvor jeg virkelig fikk kjørt meg skikkelig..ble rimelig overaska da jeg så at jeg forbrant mer enn 500kcal på en sånn time..var ny coretreningstime på onsdag etter spinning...og i morgen er det corebar-time igjen....hart også fått kjøpt meg rockering. så nå skal mage,midje,rompe og hofter virkelig til pers... har fått tatt 3 økter på den. kjøpte den for 4 dager siden. og ble rimelig lilla etter første dagen da jeg holdt på i 10min med den..men etter det har jeg bare holdt på i 2min om gangen. og det er ikke lett,selv om jeg brukte mye rockering i oppveksten. men nå er jo dette en helt annen type ring enn den vi brukte da... men det skal bli spennende å se om coretreningen+rockering-trening gir resulteter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar